Una hormiga es el principio de un nuevo universo : leer y escribir poesía con niños y niñas / Kenneth Koch
by
Koch, Kenneth 1925-2002
.
Type: 




Item type | Current location | Call number | Status | Notes | Date due | Barcode | Item data |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Prestable | CEIP Emilia Pardo Bazán Sala préstamo | 82P-C KOC hor | Available | Adultos | CEC085000015508 |
|
|
Prestable | CEIP Emilia Pardo Bazán Sala préstamo | 82P-C KOC hor | Available | Adultos | CEC085000015509 |
|
Cristobo, Aníbal, editor literario, tradutor; González Caparrós, Claudia, editor literario, tradutor
En 1968, Kenneth Koch comeza a impartir clases de poesía nunha escola primaria de Nova York co obxectivo de achegar aos nenos á escritura e estimular unha creatividade que, desde o seu punto de vista, estaba a ser menosprezada polos adultos. Tanto os alumnos como os docentes concibían a poesía como un rexistro esixente reservado a uns poucos, e ao que os nenos só podían acceder a través dun domesticado substituto feito de rimas sinxelas e versos sobre mascotas ou o paso das estacións. Koch desembarca nas aulas cunha batería de propostas destinadas non só a avivar, desde o lúdico, a imaxinación infantil e o desexo de experimentar coa linguaxe, senón tamén a espertar o goce da lectura; e en pouco tempo desata unha revolución no ensino que o conduce a levar o seu inusual método a escolas de todo Estados Unidos e diversos países máis, onde os alumnos celebran con entusiasmo a chegada do profesor que sabe tratalos como os poetas que poden ser. Nos anos setenta, Koch envorca esta experiencia e os marabillosos resultados que obtén nas clases nos libros Wishes, Lies and Dreams e Rose, Where Did You Get That Rede. Inéditos en castelán, reunímolos agora en único volume que contén, ademais, introducións e epílogos das diferentes edicións e un prólogo de Ron Padgett. Coas súas técnicas e exercicios, as súas suxerencias para executalos, e o seu corpus de poemas para ensinar en clase, Unha formiga é o principio dun novo universo senta as bases para traballar durante a infancia a escritura, pero tamén a lectura desde unha perspectiva crítica e creativa, botando por terra as distincións entre unha poesía para adultos e aquelas previsibles fórmulas literarias que se lles adoitan ofrecer aos nenos. A obra de Koch, con todo, ten un alcance que vai máis aló do seu inmenso valor pedagóxico, e peza a peza o que se vai tramando nestas páxinas é un modo de entender e practicar a poesía; un ars poetica onde asoman o sentido do humor, o rexeitamento da pedantería e esa fina ironía que caracteriza á que é unha das voces máis brillantes da Escola de Nova York.